run with the wild horses

Godmorgon :) Kollade på en film inatt som heter "inte utan min dotter"? eller något liknande och den handlar om en kvinna vid namn Betty och hennes dotter Mahteb?. Betty är gift med en Iran tror jag det är och de bor i USA, men en dag vill han åka till Iran och Betty vill göra allt för sin man så hon går med på det. Men hon visste inte vad som hade henne att vänta där. Hon fick inte åka hem till sitt hemland längre, för om man var gift med en Iran blev man automatiskt Irans medborgage och kunde därför inte ta sig ut från landet utan sin mans medgivande. Hon blev slagen och hotad och hölls som gisslan hos honom och hans familj på grund av alla hennes handlingar. Hon hade hittat en som hjälpt henne otroligt mycket med att kunna fly landet tillsammans med sin dotter och till slut går allt genom planerna och de kan fly till Turkiet där de senare kommer kunna ta sig hem till USA. Jag tycker filmen var riktigt bra faktiskt, den var spännande eftersom den handlade om en annorlunda religion till min. Och nu låter jag som värsta religion freaket, även om jag hatar religion och egentligen borde ha IG i det ämnet ^^ Haha :D Men filmen var iallafall jätte bra :) Men jag somnade runt halv 4 inatt, så är en aning trött nu :) Men blir att sova tidigt ikväll då kanske? Men nu ska jag fixa mig och sen käka frukost, uppdaterar kanske mer sen :) Kisses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback