frågorna:

  1. Alla människor behöver en god och varierad muskelstyrka. Förklara varför styrka är så viktigt och vart någonstans i kroppen man behöver vara stark för att klara av sin vardag.
  2. Förklara skillnaden mellan statisk och dynamisk styrketräning. Illustrera gärna med figurer.
  3. Hur ska jag träna för att bli explosivt stark alternativt uthålligt stark? Skissa kortfattat upp ett exempel på övningsupplägg för respektive mål och motivera varför du valt just de modellerna.
  4. Beskriv hur jag ska bära mig åt för att träna upp styrkan i Triceps Brachii sant Quadriceps. Ge exempel på två övningar till varje muskelgrupp. OBS! Den ena övningen ska genomföras med vikter, den andra utan. Illustrera gärna.
  5. Vad kan hända om man belastar för tungt vid styrketräning och har en kropp som inte vuxit klart, fortfarande utvecklas?
  6. Förklara skillnaden mellan koncentriskt och excentriskt arbete.
  7. Vad är extra viktigt att tänka på innan, under samt efter styrketräningen? För en diskussion utifrån begreppen uppvärmning - träning - återhämtning - mat - vätska.

Sen kommer det lite enklare grejer som säkert ska funka okej, MEN SERIÖST? Vart tusan ska jag hitta det här då? Vi fick inte direkt något jäkla papper med oss att läsa? Visst, google finns, men tänk om man inte hade haft internet? Hur fan skulle man då hittat svaren?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback