man must dance

Har precis käkat tacos. Dock hade vi inga mjuka bröd till, så fick nöja mig med att käka med gaffel och tacochips.
Men det var gott ändå!

Idag har jag annars inte gjort någonting förutom skola då, eller jag har pluggat lite matte men inte så mycket.
Mina dagar går nu för tiden bara ut på skola! Åker hemifrån klockan 7 och kommer hem ca klockan 5 de flesta dagar och då lägger jag mig direkt i soffan och halvsover. Så jag har inte mycket fritid alls!
Men jag har helgerna som jag får använda mig av till vad jag vill, vilket är skönt :)

Imorgon så ska jag träffa Alice. Vi ska troligtvis sova hos henne, så det kommer nog bli kanonbra!

Men nu ska jag dra ut till vardagsrummet och kolla på tv och sedan käka lite godis också.

Juste! Byter ämne nu. I onsdags så var jag, mamma och pappa och kollade på en lägenhet till mig. På beskrivningen så lät den som en dröm! Högt i tak, ljusa väggar, nyrenoverat badrum, badkar med lejonfötter, 44 km2 och läget kunde inte varit bättre! Östra promenaden! Allt detta för ca 3300 kr i månaden :) Kunde det bli bättre? (tänkte vi)
När vi kommer dit så är trappuppgången för det första väldigt sliten vilket inte ger huset ett bra första intryck. När vi går in i lägenheten är det första jag möts av rakt fram badrummet. Jag har aldrig varit med om ett så litet badrum och var i helvette var lejonfötterna på badkaret? LURERIER!
Sen gick vi in i köket som nästan gav mig mardrömmar! Spisen var vääldigt väldigt gammal och rostig, alla lådor och skåp var orange/gula, fallfärdiga och det saknades knoppar på säkert ett 10 tal skåp/lådor!
Och inte tala om golvet i både kök och hall........ Det var en grå plastmatta med mönstret som antagligen skulle likna en stor sten? Det var det vidrigaste ställe jag sett! Och enligt beskrivningen och hon som skulle flytta, så var lägenheten så fräsch och fin och ägaren av huset var så snäll och hjälpsam. Bull shit! Då hade inte lägenheten sett ut så! Då hade han förstått att den behövts renoveras! Det finns bara en sak att säga om det där:
det kan iallafall inte bli värre!

Känner att jag måste fixa lite nya bilder till mina "fåtal" inlägg jag kan ge er. Så får ta tag i kameran och hitta på något att fotografera!

Men nu ska jag dra mig mot vardagsrummet och kolla på tv.
Hörs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback