home is whenever I'm with you

Sitter just nu och äter en skål med blåbärsyoghurt och fullkornsflingor. Och jag räknade kalorierna i måltiden, haha!
100 g yoghurt innehåller 60 kcal, så jag mätte upp 100 g på vågen (skälen stod på från början, så den räknas som 0 g) och sedan räknade jag om vikten genom att ställa om vågen på 0 igen med skålen och yoghurten inräknat och hällde sedan upp 30 g flingor som innehåller 107 kcal. Så äter just nu 167 kcal EXAKT! Kanske borde börja räkna kalorier lite grann? Fast det kanske blir svårt om man ska räkna allt!

Oviktig information kanske, men hade inget bättre att berätta för tillfället :)
Gott är det iallafall!

Nu ska jag nog slå ner rumpan vid tv:n och se om det finns något roligt att se på :)
Hörs!



Räknade ut vad mitt dagliga kcal behov per dag var. 1506 kcal dagligen ska jag få i mig! Antar att jag går över med några 100 eftersom jag äter mycket godis och sådant.. Hehe! Men cola, det har jag slutat med!! Stolt tjej!

Kommentarer
Postat av: sara

hur räknade du ut hur många kalorier du behövde per dag? :)

2011-04-22 @ 14:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback