Erika tipsar:



När jag ändå är igång med böcker kan jag lika gärna tipsa om mina favoriter :)

Jag är en extrem nörd av sanna historier! Hittar jag en sann historia vill jag läsa den direkt! Dock har jag inte alla, men några stycken har vi allt :D Några av mina favoriter är Pojken som kallades Det, Bakom stängda dörrar och Gömda, alla är exakt lika hemska! Ena handlaar om misshandel, andra våldtäkter av sin egna pappa och massor av sånt, vilket är så sjukt grymt (inte grymt som i WOW, utan grymt som i extremt elakt, dumt och dåligt!) Jag kan sitta i flera timmar och bara läsa, läsa och läsa när jag har en sådan här hemsk, sann berättelse i händerna! Ibland sitter jag även och gråter till böckerna, så hemskt är det ibland! Men en sak är säker, den bästa sortens bok är sanna berättelser! Fler sanna berättelser kan vara t ex: Mamma sa att jag var sjuk, Inspärrad eller kanske Säg det inte till någon. Alla dessa böcker handlar om samma sak, en hemsk uppväxt och hur de klarade sig igenom det! Det är verkligen värt att läsa dessa böcker, det kan jag verkligen lova!

Kommentarer
Postat av: Alice

Har du läst mamma sa att jag var sjul? :P<3

2010-03-11 @ 20:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback