tips

Har absolut ingenting för mig, så kan lika gärna göra någonting som kommer ta sin lilla tid för mig :)

Tänkte tipsa om riktigt bra produkter som jag både testat och sånna jag endast "vet" är bra inom make up :)

Innan du börjar, se till att ansiktet är rengjort och inte så fett. Smörj sedan in ansiktet med en dagcream.

Applicera din primer. Någon jag endast vet om är bra är:
photo finish - Smashbox

När primern torkat in applicerar du din foundation. Några jag personligen tycker är bra är:
Natural code, skin perfector - Lumene
true match - L´oreal
Miracle Touch - Max factor

För bästa resultat, använd en foundationborste! När du fått ut din foundation över hela ansiktet kan du jämna ut med en svamp och ta bort resterna. Ett mycket bra tips! Du förlorar ca 1/2 din foundation genom att bara använda svampen.

När du fått till en jämn yta med foundationen, applicera din concealer på blämmor, rodnader, mörka ringar och andra ojämnheter.
Någon jag endast vet om är bra är denna:
Cover all mix - Make up store

Applicera din concealer med en concealer pensel för bästa resultat!

Om du känner att du lätt blir väldigt blank kan du använda dig av puder i T-området. Dvs panna, näsa och haka.
Någon jag absolut kan rekomendera är:
velvet touch compact powder - Isadora

Nu är det dags för rouge. Det snyggaste jag själv tycker är när man använder både en bronzing powder och en lite mörk rödare rouge.
För att veta vart du ska applicera rougen, dra in kinderna så kindbenen kommer fram. Precis på kindbenet ska du applicera! Men, mitt tips är att ta bronzing powder på ett större område av kindbenet och sedan ha på det färgade på kindbenet precis.
Här är billiga och bra produkter jag kan rekomendera:
Bronzing powder - H&M

Blusher/rouge - H&M

Nu är själva basen klar och endast ögonområdet är kvar!

Om du vill använda kan du använda dig av eyeliner. Det är lite svårare att använda än kajal, så vill ni ha det enkelt för er, använd kajal!
Eyelinern fixar du till med antingen en eyeliner pensel eller helt enkelt den pensel som finns i förpackningen.
Det enklaste sättet att få till en rak linje enligt mig är genom att dra penseln från innerst och utåt. Det blir mindre "gupp" i ögonlocket då och helt enkelt enklare!
Man bestämmer helt själv hur tjock eller tunn linje man vill ha :)
Här är några favoriter:
super liner duo - L´oreal
glide & define - Max factor

För att låta eyelinern torka så kan du passa på att fylla i ögonbrynen.
Alla tycker olika om hur mycket och lite man ska fylla i dem. Jag tycker inte man ska dra med pennan så brynen blir så kantiga och skarma, utan bara fylla i hårstråna med fårg och inte huden.
Så vill du göra som mig och endast färga stråna, luta pennan lite och måla med sidan av spetsen. Vill du fylla i bryna ska du använda dig av spetsen.
Det finns även ögonbrynsfärg i pressat pulver som du applicerr på med pensel. Men jag tycker penna är enklare!
Här är ett billigt och bra tips:
eyebrow liner - H&M

Nu till mascara!
Alla är olika med hur de vill att mascaran ska va. Vissa (som jag) vill endast fylla i fransara så de blir fylligare och längre. Andra vill ha jätte fylliga, nästan klumpiga och massor av volym.
Då gäller det att hitta en bra mascara för just det man vill ha. Ett bra tips är att kombinera två mascaror :)
Här är ett SUPER BRA tips från mig på mascara:
Lash stiletto volym - Maybelline

Älskar verkligen den mascaran! Fast jag har den som är vattenfast. Så ett tips till!
Vill du att dina fransar ska hålla sig börja hela dagen? Använd vattenfast! Det är så otroligt mycket bättre!
Men det krävs olja när du ska ta bort, så kan tipsa om två sminkborttagnings produkter också :)
Hydrafresh cleansing gel - L´oreal

Eye makeup remover Waterproof - Lumene

Gelen är jätte bra tycker jag och ska bara användas i ansiktet och inte vid ögonen! Vid ögonen kan du t ex använda Lumenes eye makeup remover för vattenfast eller vanlig mascara :) Den på bilden är för vattenfast! Det finns för vanliga mascaroro också :)

Hoppas ni gillade tipsen!
Känner även att mycket av det jag tipsat om är budget-smink, förutom smashbox primer och make up stores concealer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback